BMW R1200R Forum banner

75W-90 Alternatieven voor achterdifferentieelolie

13K views 7 replies 5 participants last post by  Panzermann  
#1 ·
Twee alternatieven voor de fabrieksafvulling Castrol 75W-90 C-SAF-XO

1. MOTUL Gear 300 75W-90
100% Synthetisch GL5 “0% shear loss: Onverslijtbare oliefilm in extreme omstandigheden.”

2. RedLine 75W90 GL-5 GEAR OIL
Sae 2360, overtreft API GL5

Ik heb ervoor gekozen om voor MOTUL Gear 300 te gaan; “100%” Synthetisch GL5

Redline 75W90 GL-5 is een volledig synthetisch product, niet precies “100%”
Het voldoet echter aan de sae 2360-eisen die de GL5-specificatie overtreffen

#5 ·
Redline 75W-90
“Aanbevolen voor API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E, SAE J2360”

“Ester basisoliën en wrijvingsmodificatoren zorgen voor extra gladheid om de bedrijfstemperaturen te verlagen door de glijdende wrijving in hypoid versnellingen te verminderen
Superieure schuifstabiliteit en verminderde oxidatie in vergelijking met andere synthetische en conventionele tandwieloliën
Overstijgt API GL-5 specificaties”

- Omdat Redline de GL-5 specificatie overstijgt, neem ik aan dat het meer (EP%) en wrijvingsmodificatoren heeft dan welk product dan ook dat momenteel op de markt is.

- MOTUL Gear 300 garandeert 100% synthetische olie met 0% schuifverlies voor een verlengd verversingsinterval

#6 · (Edited)
De olie man

Omdat Redline de GL-5-specificatie overschrijdt, neem ik aan dat het meer (EP%) heeft.
Ik neem aan... Ik denk... Ik denk... Rechter, veronderstel, stel je voor, voel, neem waar
losjes betekent "Ik weet het niet zeker" zonder bewijs of aanwijzing.
Komt niet over als een petrochemisch chemicus, maar klinkt als een olieverkoper.
Al zes weken hier en al 5 olie gerelateerde berichten Jim. Doe de rekensom.
Een zelfintroductie. Ritbeoordeling Foto's van huis & gezin Foto's van jou & je fiets op een reis
Handige service-/onderhoudstips met HD-foto's (Allemaal WELKOM, maar ontbreken)
Ik heb het ergens gelezen. Ik heb dit op internet gezien. Hij of zij zei...
Hier ligt de reden waarom oliedraden veel woorden bevatten, weinig productiviteit
en niet hoog aangeschreven staan ​​bij moderators.

GL-5 High EP, alle hypoid assen & sommige handgeschakelde versnellingsbakken.
GL-6 Extra high EP Nu verouderd.
GL-6 wordt niet meer toegepast. Er wordt aangenomen dat klasse GL-5 ruimschoots voldoet aan de meest strenge eisen.

#8 ·