BMW R1200R Forum banner
41 - 60 of 117 Posts
Vreemd. De PDF is geldig. Zijn PDF's niet toegestaan als bijlagen?
Ik zag je bericht op het RS-forum.
Het bulletin was gedateerd op 12 december 2023
Ik hoop dat het van toepassing is op de VS.

Vandaag 17/11/2023 heeft mijn lokale BMW Motorrad-dealer de aandrijfas van mijn motorfiets, een 2018 R1200RS SE, gecontroleerd terwijl deze binnen was voor een terugroepactie met betrekking tot voetsteunfittingen. Mijn motorfiets heeft een zeer lage kilometerstand en de mensen bij Lind waren verrast omdat de aandrijfas van mijn motorfiets de test niet doorstond en vervangen moet worden. Het werk wordt volledig betaald door BMW en ik heb een leen-R1250GS terwijl ze het werk doen. Geweldige service van Lind, maar toch zorgwekkend
Ik breng de mijne over een paar maanden naar Ocean voor de voetsteunfittingen, ik zal voor die tijd ook met hen over het aandrijfasprobleem praten, de mijne is van 2015 en heeft iets meer dan 10.000 mijl gereden, dus de volgende service is over 12.000 mijl, wat volgend jaar zal zijn als ik mijn normale jaarlijkse kilometers rijd.

Al.

Ik heb dit net gecontroleerd aan de hand van mijn VIN-nummer hier in Australië voor mijn 2016 RS. Mij is verteld dat mijn motorfiets niet getroffen is. Mijn motorfiets is gebouwd in week 23 van 2016 en blijkbaar heeft de terugroepactie alleen betrekking op latere modellen dan dit. Is dit wat iedereen anders begrijpt?
Absolute onzin,
Elke 1200LC en verder moet de cardanas gratis laten vervangen bij de verplichte BMW-service.
Neem contact op met BMW Australia en krijg de juiste informatie in plaats van een luie, incompetente BMW-dealer 🏍

Absolute BS,
Elke 1200LC en verder moet de aandrijfas gratis laten vervangen bij de verplichte BMW-service.
Neem contact op met BMW Australia en krijg de juiste informatie in plaats van een luie, incompetente BMW-dealer 🏍
De R en RS komen niet in aanmerking voor de aftapaansluiting, maar zoals je zegt, Bill, ze komen in aanmerking voor gratis vervanging van een as die 60.000 km heeft gereden of de test heeft doorstaan/niet heeft doorstaan, afhankelijk van wat het eerst komt.
Dit is geen terugroepactie, maar slechts een onderhoudsactiviteit. De aftapaansluiting is een terugroepactie.

De R en RS komen niet in aanmerking voor de aftapaansluiting, maar zoals je zegt, Bill, ze komen in aanmerking voor gratis vervanging van een as die 60.000 km heeft gereden of de test niet heeft doorstaan, afhankelijk van wat het eerst komt.
Dit is geen terugroepactie, maar slechts een onderhoudsactiviteit. De aftapaansluiting is een terugroepactie.
Ik zocht naar de aftapaansluiting op mijn 2016R, geen wonder dat ik hem niet kon vinden nadat de as gratis was vervangen. Ik zit op 42.000 mijl, dus ik zit in de high-mileage club per BMW. De dealer klonk een beetje ontwijkend (niet zeker, alleen GS, laat me het nog eens controleren...) maar uiteindelijk vocht hij er niet tegen om hem te vervangen. Belangrijker nog, ik wou dat ik er een foto van had gemaakt, maar afgezien van een paar krassen (ik neem aan van verwijdering), zag hij er qua roest geweldig uit, d.w.z. geen. Ik ben niet gekwalificeerd om commentaar te geven op de daadwerkelijke asverbindingen, leek in orde.

Ik heb dit net gecontroleerd aan de hand van mijn VIN-nummer hier in Australië voor mijn 2016 RS. Mij is verteld dat mijn motorfiets niet getroffen is. Mijn motorfiets is gebouwd in week 23 van 2016 en blijkbaar heeft de terugroepactie alleen betrekking op latere modellen dan dit. Is dit wat iedereen anders begrijpt?
Absolute BS,
Elke 1200LC en verder moet de cardanas gratis vervangen krijgen bij de verplichte BMW-service.
De terugroepactie voor asinspectie, het smeren van de spline en het aanbrengen van de afvoersnuit is niet van toepassing op de R.

Asinspectie en gratis geplande vervanging is echter geen terugroepactie, maar maakt nu gewoon deel uit van het onderhoudsregime voor alle LC-modellen. U krijgt dus geen terugroepbrief - boek uw motorfiets gewoon voor onderhoud.

Vandaag met mijn 2018 R1200R naar de APK geweest, de dealer informeerde me dat er een terugroepactie is voor de motor……aftappunt en eendenbekklep voor de swingarm. Kwam een paar uur later terug om de motor op te halen…..en “we hebben de aandrijfas vervangen….natuurlijk gratis”……de motor heeft 29.199 mijl op de teller; Ik stelde geen vragen, wetende dat het marketingpraat zou zijn.
PS: Mijn hoofd kan wel eens op hol geslagen zijn na een paar uur op een R1250RS demo motor😱

Het lijkt erop dat er verschillende benaderingen zijn voor verschillende landen. Voor de meesten is de terugroepactie voor de swingarm duck bill drain mod alleen voorbehouden aan GS-, RT- en RT-P-modellen.

Ik heb vandaag mijn brief ontvangen (VK). Kwam met een gewijzigde inlegvel voor het serviceboekje.
Ik heb vandaag een brief ontvangen, bezorgd per aangetekende post in een MOTOR VEHICLE RECALL NOTICE-envelop.

Dus om de 12.000 mijl wordt aanbevolen om de cardanas te inspecteren en te smeren.

Na 36.000 mijl wordt de cardanas vervangen.

Dus voor de inspectie na 12.000 mijl;
“Deze aanbeveling is geen standaard onderdeel van het onderhoudsplan en wordt alleen op uw verzoek uitgevoerd. Een weigering van uw kant wordt niet in de servicegeschiedenis gedocumenteerd”

Voor de vervanging na 36.000 mijl;
“Deze vervanging wordt op kosten van BMW Motorrad uitgevoerd gedurende de volledige levensduur van het voertuig.”

Ik vraag me af hoeveel tijd de inspectie en smering in beslag nemen. Het lijkt erop dat we betalen voor de controle van 12.000 mijl en dat BMW Motorrad UK de vervanging om de 36.000 mijl dekt.

Hoewel het niet gespecificeerd is, durf ik te wedden dat als het niet door de keuring komt, het kosteloos wordt vervangen en de kilometerstand van 35.000 mijl/50.000 km wordt gereset.

Hoewel het niet gespecificeerd is, durf ik te wedden dat als het niet door de inspectie komt, het kosteloos vervangen zal worden en dat de teller van 35.000 mijl/50.000 km dan wordt gereset.
Ik denk dat als je rekening houdt met de TERUGROEP-envelop en dat er staat "controleer de gezondheid van de cardanas" om de 12.000 mijl en dat er een "nieuwe door testers geleide diagnostische methode" is - ja, dan kunnen we er veilig van uitgaan dat deze vervangen zal worden als de test mislukt.
Het zal interessant zijn om te zien of alle motoren in eerste instantie worden geïnspecteerd, ongeacht de kilometerstand.
Dit is niet wat we willen horen, maar het wordt in ieder geval beheerd.
Merk ook op dat we het hebben over "cardanas-kilometers, niet voertuigkilometers" - uhm, wat dat ook mag betekenen.

41 - 60 of 117 Posts