BMW R1200R Forum banner

Hoe u de Shift Assist Pro (R1200GS (LS) 2014 kunt programmeren en installeren

7.6K views 6 replies 4 participants last post by  JohnBoon  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en misschien zit ik niet in de juiste post/forum, maar:
Ik zal binnenkort een Shift assist pro op mijn R 1200 GS hebben. Welke instellingen moeten er in Motoscan met OBDII worden gemaakt? Is het moeilijk om het zelf te doen en is er een handleiding?
Hoe installeer je de shifter en hoe activeer je hem?

Bedankt en het allerbeste!!!

#2 ·
Wauw. Ik wist niet dat dingen als de wijziging van de Shift assist pro-software buiten de dealer konden worden gedaan. Ik ben benieuwd of iemand een manier weet.

#3 ·
Image

Ik denk dat je hiervoor een dealer nodig hebt - het is meer een software-load dan een optievinkje, dus kan niet met een GS911 of Motoscan gedaan worden.

Ik heb een gebruikte Shift Assist achteraf ingebouwd in mijn 2015 Roadster en vervolgens de software bij de dealer besteld en hen gevraagd de motor aan te sluiten en te installeren.
Toen ik de motor nieuw bestelde, vond ik Shift Assist geen interessante optie, maar na een paar jaar veranderde ik van gedachten. De totale kosten van het achteraf inbouwen van een gebruikt item waren ongeveer hetzelfde als het nieuw bestellen (waarbij ik de hardware zelf monteerde).

#4 · (Edited)