BMW R1200R Forum banner

R1250RT 2022 problemen met draadloze telefoonoplader

7.7K views 12 replies 12 participants last post by  ghafner01  
#1 ·
Ik gebruik een iPhone 13 Pro.

#4 ·
Ik heb een vriend met een 2021 RT. Ik vroeg het hem en hij zei dat het werkt, maar dat het kieskeurig is met hoesjes, plaatsing en dergelijke. Om eerlijk te zijn, hij heeft een iPhone 12 Pro Max en die past er nauwelijks in. Zijn oplossing was om een Quadlock, vibe killer en draadloze oplaadkop te installeren. De mobiele telefoonbox op de RT was niet zo goed doordacht.

#7 ·
Ik heb een vriend met een 2021 RT. Ik vroeg het hem en hij zei dat het werkt, maar dat het kieskeurig is met hoesjes, plaatsing en dergelijke. Om eerlijk te zijn, hij heeft een iPhone 12 Pro Max en die past er nauwelijks in. Zijn oplossing was om een Quadlock, vibe killer en draadloze oplaadkop te installeren. De telefoonbox op de RT was niet zo goed doordacht.
Kom op, BMW heeft het ontworpen… moet wel een goed idee zijn, toch :)

#5 ·
Ik gebruikte een iPhone 12 mini, hij paste wel in de doos, maar het opladen stopte na een paar seconden. Na ongeveer drie uur was de telefoon dood. Mijn oplossing was om de R1250RT weg te doen en terug te gaan naar een elf jaar oude R1200R in combinatie met mijn Navigator 6. Veel betrouwbaardere set-up 😜

#6 ·
Ik betwijfel of de oplader van de RT niet werkt met de iPhone, de populairste telefoons die er zijn.

Ik durf te wedden dat het een uitlijningsprobleem is of dat de oplader defect is. Zodra je draadloos begint op te laden, moet de telefoon uitgelijnd blijven met de oplaadspoel, idealiter perfect gecentreerd voor maximale oplaadefficiëntie. Ik weet niet zeker of de RT een manier heeft om de telefoon op zijn plaats te houden en altijd uit te lijnen, maar dat zou ik controleren. Speel indien nodig met afstandhouders. Ga anders naar de dealer en probeer een andere RT. Ik neem aan dat je telefoon normaal draadloos oplaadt met andere opladers en niet zelf het probleem is.

#8 ·
Ik heb problemen met mijn draadloze telefoonlader in het rechtervak van mijn 2022 1250 RT.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Het probleem dat ik ervaar is dat het draadloos opladen begint en dan vijf seconden later stopt, en ongeveer 10 seconden later opnieuw start en dan om de paar seconden in en uit gaat.
Ik gebruik een iPhone 13 Pro.
Ik heb een 2022 R1250RT en heb precies hetzelfde probleem. Ik ben vorige week overgestapt van een iPhone X naar een 14pro. De X laadde zonder problemen op, maar de 14pro niet. Ik vraag me af of het komt doordat de camera uitsteekt aan de achterkant van de telefoon en dus niet vlak op de basis van het oplaadgedeelte ligt. Ik weet niet zeker wat de oplossing is, behalve het gebruik van een kabel, zoals voorgesteld.

#10 ·
Ik heb een vriend met een 2021 RT. Ik heb het hem gevraagd en hij zei dat het werkt, maar dat het kieskeurig is met hoesjes, plaatsing en dergelijke. Om eerlijk te zijn, hij heeft een iPhone 12 Pro Max en die past er nauwelijks in. Zijn oplossing was om een Quadlock, vibe killer en draadloze oplaadkop te installeren. De telefoonbox op de RT was niet zo goed doordacht.
Ja, ik heb een "normale" maat I Phone 14. Hij past in het compartiment, maar het draadloos opladen is twijfelachtig. Uiteindelijk gebruik ik de UPS-poort en een oplaadkabel. Het probleem dat ik echter heb, is dat ik de telefoon zo moet plaatsen dat de oplaadpoort aan de buitenkant zit en dat buigt de kabel op een slechte manier, dus ik gebruik kabels alsof ze uit de mode raken.

This post has been deleted
#12 ·
Ik betwijfel of de oplader van de RT niet werkt met de iPhone, de meest populaire telefoons die er zijn. Ik durf te wedden dat het een uitlijningsprobleem is of dat de oplader defect is. Zodra je draadloos begint op te laden, moet de telefoon uitgelijnd blijven met de oplaadspoel, idealiter perfect gecentreerd voor maximale oplaadefficiëntie. Ik weet niet zeker of de RT een manier heeft om de telefoon op zijn plaats te houden en altijd uitgelijnd te zijn, maar dat zou ik controleren. Speel zo nodig met afstandhouders. Ga anders naar de dealer en probeer een andere RT. Ik neem aan dat je telefoon normaal draadloos oplaadt met andere opladers en niet zelf het probleem is.
U twijfelt omdat u het nog nooit hebt geprobeerd. Ik daarentegen heb alles geprobeerd wat ik me kon voorstellen en het had nog steeds dezelfde effecten van niet opladen en zelfs erger, sneller ontladen als het zich in dat compartiment bevond.