BMW R1200R Forum banner

VIN-tag; waar bevindt deze zich

24K views 6 replies 5 participants last post by  Dr. Strangelove  
#1 ·
In mijn zoektocht naar de juiste r12r kwam ik er een tegen met de VIN-sticker, de zwarte rechthoekige sticker met details zoals fabricagedatum, gewichtslimieten, VIN etc., die zat op de rechter voorvork, zeer goed zichtbaar. Op mijn 1150 zit hij op het frame aan de rechterkant net onder de kroonplaat, dus je moet ernaar zoeken. Omdat ik dacht dat de sticker misschien ergens anders op de 12 s zat, vraag ik het.
Image
Lijkt een ongebruikelijke plek voor een, tenzij hij om een of andere reden verplaatst moest worden?

#2 ·
Volgens de handleiding van de rijder staat het VIN# op het balhoofdlager. Ik zou gaan kijken, maar de garage is gesloten en het is laat...

Frame​
Locatie van het typeplaatje Achterframe, rechts onder de zitting
Locatie van het voertuigidentificatienummer Voorframe, bovenmidden

Bob​

#3 ·
Er staat een groot nummer in het midden tussen de handvatten op mijn Classic 12. Het zit recht voor je gezicht als je op de fiets stapt.

#4 ·
Ja, kijk alsjeblieft waar je sticker zit...bedankt

Op de 1150 staat hij gegraveerd op het frame waar ik het beschreef, en de sticker zit eronder.

Ik heb sinds mijn bericht een andere foto gezien met de sticker op de rechtervork, een vergelijkbare plek maar meer aan de achterkant. Zou het kunnen dat BMW hem daar gewoon "plakt" omdat het een gemakkelijke plek is, en het VIN-nummer elders gegraveerd is, zoals je aangeeft Dr. D? Misschien verschillende jaren, verschillende locaties?
Is dat een van die stickers, zoals de aanbeveling voor brandstof-ROM, die smeekt om verwijderd of verplaatst te worden met behulp van een föhn?

Het is vervelend om geen dealer in de buurt te hebben - 75 mijl verderop.
Ik vind het esthetisch gezien een beetje als een doorn in het oog. Maar ik zou echt niet geĂŻnteresseerd zijn in een motorfiets die schade heeft gehad waarvoor een nieuwe of verplaatste sticker nodig was, weet je?

#5 ·
Ik hoop dit weekend een paar te gaan bekijken. Heb hetzelfde probleem. De dichtstbijzijnde dealer is 60 mijl verderop. Als niemand anders deze vraag heeft beantwoord tegen de tijd dat ik de R1200R bij de dealer ga bekijken, laat ik je weten of de VIN-sticker zich daar op dezelfde plek bevindt.

#6 ·
Klopt, ik heb de mijne daarop, en een vreselijke NY-keuringssticker aan de andere kant.

Zorg ervoor dat je het VIN-nummer bij de politie laat controleren, het duurt 5 minuten en je kunt erachter komen of de motor gestolen is of ongelukken heeft gehad, dit kun je ook bij de RDW doen.

Dit is de enige foto die ik heb gevonden waarop je die sticker kunt zien.

Dat rood ziet er cool uit:clap: