BMW R1200R Forum banner

BMW R1300R?

84K views 552 replies 76 participants last post by  Ontrip  
#111 ·
Mam moją R1250R od prawie pięciu lat i jest dla mnie prawie idealna. Gdybym miał zmienić, prawdopodobnie chciałbym ten sam motocykl, ale z nowym silnikiem 1300, który jest w GS.

Więc kiedy myślimy, że BMW wypuści R1300R?

Jack
 
#1 ·
Krążą pogłoski, że BMW pracuje nad nowym, w pełni chłodzonym cieczą silnikiem typu bokser o pojemności 1300 cm3.

Obecny silnik typu bokser jest chłodzony powietrzem/cieczą. Możliwy motocykl testowy R1300GS został zauważony z całkowicie osłoniętymi cylindrami i dwiema chłodnicami.

BMW R1300GS: Nowe muły testowe i znaki towarowe wskazują na nowy silnik

Prawdopodobnie R1300R pójdzie w ślady.
 
#25 · (Edited)
Krążą pogłoski, że BMW pracuje nad nowym, w pełni chłodzonym cieczą silnikiem typu bokser o pojemności 1300 cm3.

Obecny silnik typu bokser jest chłodzony powietrzem/wodą. Możliwy motocykl testowy R1300GS został zauważony z całkowicie osłoniętymi cylindrami i dwoma chłodnicami.

BMW R1300GS: Nowe muły testowe i znaki towarowe wskazują na nowy silnik

Prawdopodobnie nastąpi R1300R.
Ponieważ BMW przeprowadza pełną aktualizację modelu co 4 lata, powinniśmy zobaczyć naprawdę nowe rzeczy w 2023 roku, zaraz po tym, jak w pełni uporządkują modele z lat 2019-2022. :)
I....
Dlatego szykuję się do zdobycia motocykla R z 22 roku.... i tym razem może to być RS. Moja szyja się nie odmładza, więc trochę "prawdziwej ochrony przed wiatrem" byłoby miło.... i trochę bardziej podoba mi się "jasna biel" niż zielony metaliczny kolor kiszonej kapusty z ostatnich 2 lat modelowych.

Odrzucenie hamulców Brembo może być czymś, czego nie mogę zaakceptować. Każdy inny układ hamulcowy to krok w dół. Co do cholery jest nie tak z BMW?

112102
 
#2 ·
100. urodziny Motorada odbędą się w 2023 roku. Mam nadzieję, że pojawi się kilka ciekawych modeli.

Moim jedynym Harleyem był Road King z okazji 100-lecia z 2003 roku, może powinienem go zatrzymać jako fajnego towarzysza dla BMW XXXXXX z okazji 100-lecia z 2023 roku.

Pozdrawiam, Dave
 
#4 ·
Ciekawe wieści. Zatem tylko 9 zmian pojemności silnika, zanim trafią na R18.

Oślepiająco oczywiste, ale unikaj kupowania mk 1 czegokolwiek. Albo rzeczywiście "ostatecznej" wersji czegokolwiek, która jest przyszłościowa. Spójrz na "ostateczną wersję systemu Windows", 10, a co właśnie zostało wydane jako wersja beta? 11. Te duże firmy kłamią i kłamią przez cały czas.

W każdym razie nie zaufałbym BMW Motorrad w kwestii produkcji niezawodnego, wolnego od usterek motocykla. Ich dorobek z ostatnich 5 lub 10 lat mówi wszystko. Słaba kontrola jakości. Budują swoje motocykle do ceny, którą ich zdaniem konsument może sfinansować.

Jednak wciąż lubię swój model Classic z 2011 roku, pomimo wszystkich jego drobnych wad (paska paliwa 😀).

Kupuj używane motocykle. W pobliżu jest kilka dobrze utrzymanych, niezawodnych motocykli.
 
#62 · (Edited)
Jednak wciąż lubię mojego klasyka z 2011 roku, pomimo wszystkich jego drobnych wad (pasek paliwa 😀).
Mój ulubiony R12. Założyłem do niego pasującą (w paski) owiewkę Daytona oraz osłonę tylnego koła i stworzyło to przyciągającą wzrok kombinację. Wciąż jest tu na sprzedaż kilka używanych, idealnych klasyków z tamtego okresu...


Image
 
#5 ·
Oczywiste, ale unikaj kupowania mk 1 czegokolwiek. Albo rzeczywiście "ostatecznej" wersji czegokolwiek, odpornej na przyszłość. Spójrz na "ostateczną wersję systemu Windows", 10, a co właśnie zostało wydane jako wersja beta? 11. Te duże firmy kłamią i kłamią cały czas.
Byłem całkiem zadowolony z zakupu mk1 R1250R, w końcu silnik był już dobrze przetestowany w GS, który został uruchomiony około 18 miesięcy wcześniej.

A w przypadku, gdy R1250R był ewolucją R1200R, a całkiem możliwe, że R1300R będzie ewolucją R1250R. Więc prawie wypróbowane i przetestowane. W każdym razie, jeśli ta plotka jest prawdziwa, cóż, będziemy musieli ponownie poczekać na aktualizację R.

W każdym razie, nie zaufałbym BMW Motorrad w kwestii produkcji niezawodnego, wolnego od wad motocykla. Ich dorobek z ostatnich 5 lub 10 lat mówi wszystko. Słaba kontrola jakości. Budują swoje motocykle w cenie, którą ich zdaniem konsument może sfinansować.
To, co mnie denerwuje, to fakt, że głównym problemem z chłodzonym powietrzem boxerem LC jest napęd wałem! I bardziej martwi mnie brak obsługi klienta. Ludzie wydają się radzić sobie o wiele lepiej w USA, Nowej Zelandii itp. niż my w Wielkiej Brytanii, gdy coś idzie nie tak.

Kupuj używane motocykle. W pobliżu jest kilka dobrze utrzymanych, niezawodnych motocykli.
Uznałem, że taniej jest kupić używany R1250R, wszystkie używane były załadowane tym, co moim zdaniem jest gadżetami, gadżetami, które dealerzy myślą i nalegają, aby dodawały wartości do motocykla. A motocykle generalnie dobrze trzymają swoją wartość, więc kupno nowego może mieć sens. A jeśli nikt nie kupuje nowych motocykli……………
 
#47 ·
Byłem całkiem zadowolony z zakupu mk1 R1250R, w końcu silnik był już dobrze przetestowany w GS, który został wprowadzony na rynek około 18 miesięcy wcześniej.

A w przypadku, gdy R1250R był ewolucją R1200R, a całkiem możliwe, że R1300R będzie ewolucją R1250R. Więc prawie wypróbowane i przetestowane. W każdym razie, jeśli ta plotka jest prawdziwa, cóż, będziemy musieli ponownie poczekać na aktualizację R.

To, co mnie denerwuje, to fakt, że głównym problemem z chłodzonym powietrzem boxerem LC jest napęd wałem! I bardziej martwi mnie brak obsługi klienta. Ludzie wydają się radzić sobie o wiele lepiej w USA, Nowej Zelandii itp. niż my w Wielkiej Brytanii, gdy coś idzie nie tak.

Uznałem, że taniej jest kupić używany R1250R, wszystkie używane były załadowane tym, co moim zdaniem jest gadżetami, gadżetami, które dealerzy myślą i upierają się, że dodają wartości motocyklowi. A rowery generalnie dobrze utrzymują swoją wartość, więc kupno nowego może mieć sens. A jeśli nikt nie kupuje nowych motocykli……………
Tak, cóż, po rozważeniu niedawnej sprzedaży mojego r1250 r z powodu problemów z plecami, widzę dokładnie, dlaczego nikt nie powinien kupować nowych motocykli - mój został kupiony przeze mnie jako nowy w grudniu 2020 roku, więc ma 1 rok i 4 miesiące - nieskazitelny stan / pełna historia serwisowa i kosztował około 13 tysięcy funtów (chyba) - więc zapytałem o cenę za wymianę - prawie zemdlałem - około 8200 funtów było średnią ceną - ALE dealerzy wciąż sprzedają rowery, co do których wątpię, czy są tak dobre i mają wyższy przebieg za 11500 funtów - wiem, że muszą płacić za biznes itp., ale WTF, co. Jeśli dostałbyś przyzwoitą cenę za swój płacony przez nos tylko po to, by dostać ten stempel w książce, zadbany rower, sprzedaliby o wiele więcej nowych, ale nie, myślą, że po prostu schylisz się po królewskie oszustwo i zrobisz mega zysk, nie robiąc nic! . A tutaj w Szkocji dealerzy naprawdę nie dbają o podejście „weź to albo zostaw” - zrozumiałbym to, gdyby nie był serwisowany, miał łyse opony i wyglądał, jakby został wydobyty z bagna za te ceny - więc to będzie mój ostatni nowy motocykl, a dealerzy mają tylko siebie za winnych. Obniż swoje marże zysku, a przekonasz się, że masz więcej powracających i zadowolonych klientów. Wiem, że masz wysoką amortyzację, gdy tylko wyjedziesz z salonu, ale koszty napraw przeciętnego, zadbanego roweru (których większość jest) muszą być minimalne, więc marża zysku musi być ogromna (oczywiście dealerzy powiedzą inaczej). Zatem dealerzy, dajcie nam przyzwoitą cenę za nasze zadbane wymiany, a w dłuższej perspektywie sprzedacie więcej motocykli - do cholery, nawet Dick Turpin nosił maskę
 
#9 · (Edited)
Jedyną aktualizacją, która zachęciłaby mnie do wymiany mojego 1200RLC, byłoby, gdyby BMW zdołało zrzucić znaczną ilość wagi. Mój '17 LC robi w zasadzie wszystko, czego od niego oczekuję i na pewno nie mogę prześcignąć prowadzenia ani osiągów motocykla. Chociaż nowy ekran TFT wygląda ładnie, to za mało powodów, by zaktualizować mojego LC.
 
#12 ·
Nie miałbym nic przeciwko 165 KM, choćby tylko na prostych. Moim celem w wizycie u dealera BMW był S1000R, ale na szczęście nie mieli nowego na stanie.
Jedna rzecz w BMW jest taka, że podawane przez nich dane wydają się być dość uczciwe. SC Project uzyskał 133,2 KM z standardowego R1250R i 100 funtów momentu obrotowego.

Kiedy byłem u dealera w Glasgow, mieli kilka najnowszych S1000R.

Nie próbowałem poprzedniego modelu w zeszłym roku, kiedy szukałem nowego motocykla, ponieważ nie można do niego zamontować odpowiedniego kufra górnego.

Próbowałem MT10, który pomieści pełny zestaw bagażu, jeśli chcesz. Patrząc na dane i wykresy z hamowni, nie sądziłem, że będzie tak dużo szybszy niż mój lekko zmodyfikowany FZS1000, ale był. Być może niższe przełożenie odpowiada za część jego dodatkowego przyspieszenia, ale ogólnie był dość cholernie agresywny. Zraziła mnie jego tendencja do jazdy na jednym kole i nadmierne zużycie paliwa (krótki zasięg).

Ale tak, spodziewałbym się, że S1000R będzie podobny do Dougl, bardzo agresywny, podczas gdy R1250R jest szybki, ale cywilizowany.

Stwierdziłem, że dla mnie MT10 ma naprawdę przyjemną pozycję do jazdy. Nowy S1000R w salonie był ładny, poza głupimi, za wysokimi (przynajmniej dla mnie) podnóżkami. To bardzo naked sportowy motocykl.

Zamierzasz spróbować? Byłoby interesujące usłyszeć, co myślisz po jeździe testowej.
 
#15 ·
#16 ·
Na pierwszym biegu do odcięcia i już przekraczasz limit prędkości. Fajna sprawa, ale nie można z niej często korzystać, jeśli w pobliżu jest policja.n’t
Osobiście spróbowałbym wkręcić go na 1 lub 2 biegu, a w każdym razie większość nowoczesnych motocykli ogranicza moc na 1 i 2 biegu.

Pozycja na RS była dla mnie zbyt agresywna, więc S1000R by nie zadziałało. Pozycja na R jest mniej więcej tak pochylona, jak mogę znieść.
Ah, przepraszam, myślałem, że jesteś zainteresowany wypróbowaniem jednego. Myślałem o wypróbowaniu RS, ale siedząc w salonie, nie podobała mi się nieco inna pozycja - tylko odrobina pochylenia do przodu.

Nie odczułem tego w S1000R, kierownica jest dość wyprostowana i wcale nie wydaje się pochylona do przodu, to co zauważyłem to podnóżki, wydają się tak samo wysokie jak w pełnoprawnym motocyklu sportowym.

Będzie o wiele szybciej, nie wspominając o dodatkowej mocy itp. - jest dobre 50 kg lżejszy niż R1250R. Poleci.
 
#17 ·
Osobiście spróbowałbym skręcić jej kark na 1. lub 2. biegu, a w każdym razie większość nowoczesnych motocykli ogranicza moc w 1. i 2. biegu.



Przepraszam, myślałem, że jesteś zainteresowany wypróbowaniem jednego. Myślałem o wypróbowaniu RS, ale siedząc w salonie, nie podobała mi się nieco inna pozycja za kierownicą – tylko troszeczkę pochylona do przodu.

Nie odczułem tego w S1000R, kierownica jest dość wyprostowana i wcale nie wydaje się pochylona do przodu, zauważyłem za to podnóżki, które są tak samo wysokie jak w pełnoprawnym motocyklu sportowym.

Będzie o wiele szybciej, nie wspominając o dodatkowej mocy itp. - jest dobre 50 kg lżejszy niż R1250R. Poleci.
Nie miałem okazji wypróbować S1000R, ponieważ w tamtym czasie żadne nie były dostępne. Niedawno siedziałem na S1000xr. Zdjąłem buty, żeby go nie porysować. Był dla mnie trochę wysoki (33") w skarpetkach i nawet go nie postawiłem, w obawie przed poślizgnięciem się i upuszczeniem go na podłogę salonu.
 
#18 ·
Właśnie dostałem e-maila o S1000R 2022 i myślę o odbyciu jazdy testowej, gdy będzie dostępny. Jeśli R1300R mogłoby mnie powalić, na pewno też bym na to spojrzał. Myślę, że jestem osobą, do której kierują swoją reklamę, w średnim wieku, z wystarczającym dochodem/kredytem, aby jeździć tym, co chcę, i lubię zabawki i KM. Jeśli ma problemy, 3-letnia gwarancja pozwala mi się go pozbyć, zanim mnie pogrzebie.

136 KM z 1252 cm3 to nic strasznego, ale wszyscy wiemy, że mogą znaleźć 160+ KM, jeśli dobrze poszukają. Miejmy nadzieję, że do tego czasu uda im się wymyślić, jak zaprojektować, zbudować i nasmarować układ napędu wałem. Nawet Ural potrafi zbudować wał napędowy.

Jeśli planujesz kupić używany, nie projektują dla ciebie, tylko realistycznie rzecz biorąc, można oczekiwać, że będą projektować tylko dla osób kupujących nowe.
 
#21 ·
Rzeczywiście, prawie kupiłem pierwszą generację, myślę, że nazywali ją T509, ale miejsca na nogi jest gorsze niż w R, i mam trochę żalu za machanie flagą Zjednoczonego Królestwa na azjatyckim motocyklu. Uwielbiam wiele azjatyckich motocykli, ale nie próbuj mnie okładać swoją flagą Zjednoczonego Królestwa i "patriotyzmem" po zwolnieniu wszystkich i przeniesieniu się do Tajlandii. Mimo wszystko, fajny sprzęt i imponująco brzmiące liczby.
Oryginalny Hinckley Speed Triple był T300, który został wprowadzony na rynek w 1994 roku i nadal, jeśli mnie pytasz, najlepiej wyglądający.

Najnowszy, według niektórych recenzji, które widziałem, jest bardzo motocyklem na dzień na torze, którym można jeździć po drodze. To bardzo skoncentrowany motocykl. Osobiście mam wrażenie, że 'nakedy' lub przynajmniej 'super nakedy' stały się w dużej mierze takie same jak motocykle sportowe, dla których miały być użyteczną alternatywą - tj. nieistotne.

Przynajmniej BMW z S1000R w pewnym stopniu to uznało i wyraźnie zdecydowało się nie gonić za bezsensownym 200BHP Street Fighterem Ducati.

Ciekawe będzie zobaczyć, jak ewoluuje Yamaha MT10. Jest to jeden 'super naked', który jest również w pełni zaokrąglonym i praktycznym motocyklem drogowym na co dzień, chociaż jego pragnienie pozostawia go z niepokojąco krótkim zasięgiem.

Flaga Zjednoczonego Królestwa? Nadal tkwię w tym tutaj.:mad:
 
#24 ·
Gdzie zaprowadzi nas wyścig o pojemność?
To samo dotyczy całego przemysłu motoryzacyjnego - budowanie czegoś "lepszego" niż poprzedni model, aby uczynić swój produkt bardziej atrakcyjnym w porównaniu z konkurencją. Kategorie wyścigów produkcyjnych ustalały wcześniej określone granice pojemności, ale nie są już tak istotne.
 
#23 ·
Dokąd zaprowadzi nas wyścig o pojemność skokową? Nigdzie, jak pies goniący własny ogon. Mój '11 Classic to dla mnie idealne rozwiązanie. ESA, ASC, ABS, 88 ft. lbs. i ociekający stylem.

Więcej pieniędzy, więcej do zepsucia i malejące zyski po tym
Jednym z powodów, dla których silniki motocyklowe zwiększają swoją pojemność, jest to, że zwiększona pojemność, jak na ironię, ułatwia spełnienie coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin.

Tak naprawdę nie jestem zainteresowany gadżetami, chociaż nie mogę argumentować przeciwko ABS. Zawsze miałem słabość do dziwactwa silnika typu bokser i w końcu, dzięki stylowi LC i mocy 1250, stał się motocyklem, który faktycznie kupiłem!

1300 boxer, R1300R, dawaj, zobaczmy, co zrobi BMW.
 
#30 ·
Krążą pogłoski, że BMW pracuje nad nowym, w pełni chłodzonym cieczą silnikiem typu bokser o pojemności 1300 cm3.

Obecny silnik typu bokser jest chłodzony powietrzem/wodą. Możliwy motocykl testowy R1300GS został zauważony z całkowicie osłoniętymi cylindrami i dwiema chłodnicami.

BMW R1300GS: Nowe muły testowe i znaki towarowe wskazują na nowy silnik

Przypuszczalnie R1300R pójdzie w ślady.
To zabawne. Ciągle życzę sobie, żeby zbudowali coś mniejszego, jak 375LB R50/2 "Commemorative". Dlaczego wszystko musi być takie DUŻE?
 
#31 ·
To jest zabawne. Ciągle życzę sobie, żeby zbudowali coś mniejszego, jak 375LB R50/2 "Commemorative". Dlaczego wszystko musi być takie DUŻE?
Cóż, widzę nawet motocykle 310cc na stronie BMW. Ale myślę, że to szkoda, że BMW pominęło mniejsze silniki typu boxer. Co jest złego w silniku typu boxer o pojemności 850 cm3?
Myślę, że BMW musi ponownie rozważyć nadawanie nazw. Ze względu na to, że opiera się na CC, muszą ULEPSZAĆ każdy nowy model. To jest bezsensowne...
 
#32 ·
Uwielbiam silnik typu boxer. Nie jestem pewien, czy to uczucie jest podzielane na całym rynku. BMW produkuje kilka ładnych motocykli w tym rozmiarze silnika z serii F. Jeździłem F650GS twin i to świetny motocykl dla ludzi, którzy nie są DUŻYMI. Paliwo jest przenoszone pod siedzeniem, waga wynosi poniżej 400 funtów. Niewiele jest rzeczy, których nie można lubić w tym motocyklu do zamierzonego użytku. Chociaż nie jest tak płynny, jest w rzeczywistości lepiej przystosowany do użytku na autostradzie niż mój Tiger 800, nie wspominając o znacznie lepszej oszczędności paliwa.
 
#36 ·
Wygląda na to, że plotka o 1300 prawie zamieniła się w fakt, według tego artykułu z wczoraj -- i podobno będzie również wersja 1400!

Jeśli nasz motocykl będzie miał podobną modernizację w przyszłości, zastanawiam się, czy będzie to konfiguracja 1300 czy 1400?
 
#37 · (Edited)
Wygląda na to, że plotka o 1300 prawie zamieniła się w fakt, zgodnie z tym artykułem z wczoraj -- i podobno będzie również wersja 1400!

Jeśli nasz motocykl będzie miał podobną modernizację w przyszłości, zastanawiam się, czy będzie to konfiguracja 1300 czy 1400?

Wygląda na to, że wszystkie modele będą miały taką samą pojemność silnika.
Zwykły GS prawdopodobnie będzie nazywał się R1300GS, a GSA będzie nazywał się R1400GS.